Luchetti Farré, Antoni

Forma autoritzada del nom

Luchetti Farré, Antoni

Forma(es) paral·lela(es) del nom

Forma(es) normalitzada del nom, d'acord a altres regles

Altra(es) forma(es) del nom

Identificadors per a organismes

Àrea de descripció

Dates d'existència

11 de setembre de 1940 -

Història

(Barcelona, 11 de setembre de 1940). Actor, director de cinema, advocat i polític català. Llicenciat en ciències econòmiques i en dret, i doctor en Història Econòmica. Des de 1962 fins 1975 fou director comercial d'una empresa del ram de l'electrònica, el 1976 fou economista per al Ministeri de Comerç i Turisme d'Espanya, i des de 1976 fins a 1980 economista de Comissions Obreres de Catalunya. El 1968 va realitzar amb Agustí Coromines i Casals el curtmetratge de denúncia titulat "No se admite personal", on mostrava als aturats de Barcelona que esperaven que se'ls donés feina a la Plaça Urquinaona. Alhora milità en el PSUC, del que el 1977 en fou nomenat membre del Comitè Central, del Comitè Executiu i del Secretariat. Fou escollit diputat a les eleccions al Parlament de Catalunya de 1980 i 1984 formà part de la Comissió Mixta de Valoracions dels Traspassos del Parlament de Catalunya. Des de 1984 fins a 1986 fou director dels Serveis d'Hisenda de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet. Durant la crisi del PSUC dels anys vuitanta va donar suport al secretari general Francesc Frutos i Gras, i des del 1986 a Rafael Ribó i Massó en qualitat de nou secretari general. Quan el sector més prosoviètic abandonà el PSUC per a fundar el Partit dels Comunistes de Catalunya, va romandre ?del al PSUC i continuà com a membre del Comitè Central. Va ser regidor per Iniciativa per Catalunya a l'Ajuntament de Barcelona durant dos mandats consecutius (1987- 1995). Des de 1995 ?ns a 2006 ha estat professor del Departament d'Història i Institucions Econòmiques de la Universitat de Barcelona. El 1996 la seva actitud crítica amb Iniciativa per Catalunya el va dur a promoure una candidatura alternativa en la IV Assemblea d'IC i a la fundació de PSUC Viu. A les eleccions al Parlament de Catalunya de 1999 va promoure la candidatura d'Esquerra Unida i Alternativa amb Izquierda Unida, el PCC i PSUC Viu, però no fou escollit. Actualment exerceix com advocat penalista i és membre del Grup CATORZEDABRIL, dedicat al teatre de la memòria històrica. Segueix militant al PSUC Viu.

Llocs

Estatus jurídic

Funcions, ocupacions i activitats

Mandats/Fonts d'autoritat