Arxiu Històric - CCOO Catalunya

Context area

Name of creator

Archival history

La present sèrie és producte del tractament de la documentació generada en el marc de la celebració dels Congressos de la CONC.
Els congressos són el màxim òrgan deliberatiu i decisori de la Confederació de les Comissions Obreres catalanes. La seva composició ha de tendir a la paritat entre els representants de l'estructura territorial i de rams de producció, és a dir, de les unions territorials i federacions. Així mateix, els membres de la Comissió Executiva en són membres nats.
El nombre de delegats i delegades, així com els criteris per la seva tria, els fixa el Consell Nacional de manera directament proporcional al nombre de cotitzants dels diferents àmbits. Correspon també al Consell Nacional establir la normativa, que haurà de ser donada a conèixer amb tres mesos d'antelació mínima.
Les eleccions als òrgans, que tenen lloc en el marc dels Congressos, han d'estar orientades pel criteri d'unitat. Tanmateix, l'aposta per una sola candidatura que se'n desprèn fou, tot sovint, impossible de portar a la pràctica. Si un 10% dels electors desitgessin presentar una candidatura alternativa a la unitària, es procedirà a una elecció seguint criteris proporcionals i amb llistes tancades.
El Congrés ha de tenir lloc almenys un cop cada quatre anys, per convocatòria del Consell Nacional, amb sis mesos d’antelació. Tanmateix, es poden donar també congressos extraordinaris per mandat del màxim òrgan de la CONC . També correspon al Consell Nacional l’elaboració i difusió a “Lluita obrera”, almenys amb dos mesos d’antelació, dels materials congressuals.
Els acords es prenen per majoria simple exceptuant els casos on es contempli el contrari.
Les atribucions del Congrés són les següents:
1) Determinar l’orientació política i sindical de la Confederació.
2) Aprovar o modificar la carta financera i el programa.
3) Decidir la modificació total o parcial dels Estatuts.
4) Aprovar els criteris de composició del Consell Nacional.
5) Elegir el secretari general via sufragi lliure i secret.
6) Elegir la Comissió Executiva, de Garanties i la Comissió de Control administratiu.
7) Decidir la dissolució de la confederació.

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

En la present sèrie hi trobem la documentació generada de cara i durant la realització dels diferents Congressos de la CONC.

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area